פגישה ראשונה:
"אני לא בטוח שיש לי הפרעת קשב,
בסה"כ אני מתפקד בסדר אבל אני כל כך מבולגן…
באתי כי אני רוצה לעשות סדר בעסק שלי".
סיכמנו על אבחון מסודר אצל פסיכיאטר
ובינתיים התחלנו לעבוד.
אני שואלת שאלות והמתאמן
לא מבין מה הקשר בין הפרעת קשב לשאלות.
שאלתי על קשרים חברתיים, הרגלי אכילה,
הרגלי שינה, מערכות יחסים,
תגובות לתסכולים, התמודדות עם ביקורת,
התנהגות עם כסף.
אני מחייכת ומתשובה לתשובה מבינה
שכנראה יש לבחור הפרעת קשב,
איתה הוא מסתובב שנים.
"מתפקד בסדר" אבל בדרך
בונה דימוי עצמי נמוך, תחושת אשמה,
תסכול וביקורת עצמית נוקבת, חסרת רחמים.
סיימנו את הפגישה כשהוא מרגיש
קצת יותר זקוף, קצת יותר קל, פחות עמוס.
ולגבי תוצאות האבחון?
קבלנו חותמת רשמית
והבחור מסתובב בגאווה עם אבחנה.
הוא יודע שהוא לא "סתם עצלן ואם רק ירצה
וקצת יתאמץ אז…"
אם אתם חושדים בהפרעת קשב,
יודעים אבל לא עושים אתה כלום ומתפקדים "בסדר"
מוזמנים לפנות, לבדוק,
לעשות סדר.
אפשר לתפקד הרבה יותר "מבסדר".
סמדר עמבר –
יועצת קריירה,
מאמנת, מתמחה בהפרעת קשב.
0547990414


